fbpx
Connect with us

Subscribe

Malaysia

Pembentangan Interaktif

Slaid pembentangan sepatutnya membantu penyampaian isi penting, bukan mengalih perhatian peserta daripada fokus utama, iaitu trainer itu sendiri.

Pembentangan dalam sesi latihan boleh jadi satu pengalaman yang menarik untuk peserta sekiranya seseorang trainer itu kreatif dengan cara penggunaan slaid.

Video ini telah dirakam 5 tahun lepas (sekitar 2016). Sewaktu itu saya gemar bereksperimen dengan PowerPoint dan kerap berlatih di pejabat ketika tidak mengendalikan sesi latihan.

Perkara penting yang saya ingin sampaikan dengan pembentangan ini ialah seseorang trainer itu tidak patut hanya bercakap dan menunjukkan slaid yang penuh teks. Slaid pembentangan sepatutnya membantu penyampaian isi penting, bukan mengalih perhatian peserta daripada fokus utama, iaitu trainer itu sendiri.

Semoga video ini menjadi inspirasi untuk ramai lagi menjadi lebih kreatif, terutama dengan pelbagai aplikasi canggih yang ada sekarang.

Selamat mencuba!

Sign Up For Our Newsletter

Written By

Ahmad Fauzan Othman is the Lead Trainer for HRDF Train-the-Trainer certification course and has trained various level of employees from the private and public sector. Fauzan has been actively sharing content online since 2015 and has conducted numerous webinars which have had viewers from across the globe including Poland, India and South-East Asia. Follow him on LinkedIn.

Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

The Unavoidable Shift In The Training Industry

Leadership & Empowerment

Components Of A Competent Trainer

Education

HRDF-TTT: Exemption VS. Participation

Human Resource

Mencapai Matlamat Dengan Teknik “System Setting”

Malaysia

Connect
Sign Up For Our Newsletter